Az idei vben a szezon els hrom tengerentli versenynek zr llomsaknt kerl megrendezsre az Ausztrl Nagydj, melynek a Melbourne-ben fekv Albert Park ad otthont. Azt kveten, hogy a szezon els kt megmrettetse a Renault gyzelmvel zrult, a rivlisoknak mindent meg kell tennik annak rdekben, hogy megakadlyozzk a francik tlzott elszakadst, mieltt a szguld cirkusz visszatr Eurpba.
Az Albert Park csak erre a htvgre alakul t versenyplyv, gy nem csoda, hogy a versenyzknek a htvge elejn a poros, igen csszs aszfalt okozza a legnagyobb problmt. Ugyan nem lehet sszehasonltani a plya vonalvezetst a monaci ringvel, az aszfalt minsge s llapota rengeteget vltozik a htvge folyamn, ahogy a gumi rakdik a plyra. A gyors egyenesek, s a lass kanyarok komoly kihvst tartogatnak a fkek szmra, mikzben a j tapads elengedhetetlen. Br az idjrs nem lesz olyan forr, mint Malajziban, a motorok htsre is oda kell majd figyelnik a csapatoknak, hiszen mg gy is jval melegebb lesz, mint azt megszokhattk az Eurpban zajl tli tesztek sorn.
A plya paramterei
Az 5303km hossz plyt a legtbb pilta kedveli, hiszen rendkvl j ritmusban autzhat, nem tartozik az unalmasok kz. A hosszabb egyeneseket, 16 kanyar szaktja meg, amelyek kztt egyarnt tallunk gyorsabb s lassabb veket. A plya fellete nem jelent tl nagy gondot a gumiknak, a fktvok viszont annl inkbb, hiszen nagyon fontos az aut j egyenslya a fkezskor. A plya jellege miatt nagy leszort erre van szksg, a sebessg csak msodlagos, hiszen az autk alig rik el a 315 km/h-s sebessget. Ennek megfelelen normlis krlmnyek kztt nem sok lehetsg knlkozik az elzsre, egyedl a szlrnykot kihasznlva rdemes rvidebb fktvot vve, a clegyenesben, vagy a plya hts kanyarjainak egyike eltt pozcit nyerni.
Idjrs
Annak ellenre, hogy a leveg hmrsklete 20 fok krl mozog majd a htvgn, jval hvsebb lesz, mint az elmlt kt versenyen. A meteorolgusok elrejelzsei szerint es nem vrhat a htvgre, m a klnbz irny 10mrfld/rs sebessg szllksek megnehezthetik a csapatok lett, akiknek jval finomabban kell majd belltaniuk az autk aerodinamikjt.
Abroncsok
Mivel a plya az v tbbi rszben kztknt mkdik, pnteken roppant piszkos s poros aszfalt fogadja a csapatokat, mely miatt ltalban igen nehz megtallni a megfelel abroncsokat. A helyzetet mg jobban nehezti, hogy a rsztvevk a V8-as motorok kmlsnek rdekben csak kevs szm krt tesznek meg pnteken. m mivel az idei vben a gumikat csak a szombat dleltti trning utn kell kivlasztani, vlheten jval kevesebb mlik majd a szerencsn, mint 2005-ben.
Az els kt megmrettetsen gy tnt, hogy a Michelin elnyben van, m a htvgn vltozhat a helyzet, mivel a hvsebb aszfalton a Bridgestone gumik jobban szerepelhetnek, gy a japn cg partnercsapataira rdemes lesz majd odafigyelni.
|